Wednesday, April 6, 2011

Baby born Fatin

10hb DISEMBER 2010
            
          Tarikh yang mengembirakan hati aku sebab impian aku untuk memiliki sebuah kereta dah tercapai..2 tahun lepas pada tarikh yang sama 10hb DISEMBER 2008 aku dapat memiliki sebuah moto dan aku bersyukur sangat Allah makbulkan permintaan aku..


                  Modenas Kriss Sport 120 mmg jimat minyak

            Actually niat aku sebenarnya nak beli sebuah kereta perodua Viva je sebab aku mane la mampu nak pakai kete lain..tapi tah mcm mana abg aku cakap viva ngn saga lebih kurang je harga..so aku pown try2 la nk pakai saga..tapi tue la banyak yang aku lalui mase nak amik kete nie..daripada sebelum puasa 2010 lagi aku jumpe dealer sana dealer cni..byk yg x lulus..antara alasan yg paling aku x boleh nak elak ialah umur aku baru 21 tahun so x cukup umur nak buat loan kete..sampai la aku jumpa dealer yg bnama En. Nai nie..alhamdulillah x sampai 2 minggu loan aku lulus..En. Nai kata sepatutnya umur yg sesuai untuk wat loan kete nie 23tahun bukannya 21 tahun..bernanah jgk telinga aku dgr kata2 dealer aku tue..tp sib baik la lulus jgk..so aku wat la agreement dgn Am Bank selama 7 tahun (cepat abis ckit)..

            Akhirnya kuar jgk second baby aku yg berkaler blueberrytea..orang yg first drive kete aku nie ialah mucuk aku sowang nie (aka Mohd Riduan)..aku x pndai nak drive lg pown aku xde lesen so sbb tue la aku bg papa (aka Mohd Riduan) yg drive..Nak tengok x baby bOrn aku?

                        hehe tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

yg dlm gmbr nie ibu aku (Pn Maznah) ngah tgk tanaman dia sudah berbuah


  Alamak mcm pOyO2x je pict ketiga tue kan..hihihihi...cOmel x?haha 

            Sebenarnya x terlintas difikiran aku walau sekelumit kuman pown nak pakai kete..sebabnye aku da taw aku gugup nak drive kete after aku blajar bawak iswara aeroback abah aku dulu..aku da tekad xnk drive kete dah pasni..aku bajet, bile aku da kawen nnt, biar laki aku je yg drive..aku xkn sentuh stereng..alih2x tah mcm mana tgn aku p gatal  kol nombor telefon dealer perodua mase aku tgk pamplet iklan cina dlm peti surat umah aku..aku berusaha dptkn sebijik kete tanpa mengetahui ape sebab aku beriya2x nak beli..Alhamdulillah dapat jugak..sekarang nie baby aku duk ngn papa dia (kalo park kt umh aku pown xde sape yg nk bwk alih2x kOng bateri kang aku jgk yg naya)..Setiap hujung minggu aku akan kuar jalan2x ngn papa..dan baby aku tue aku dah bawak balik Kelantan dah 2 kali dah..Alhamdulillah bangga jugak mak n bapa mertua aku tengok..hihi..akhir sekali aku harap pasni aku akan transform baby aku berubah menjadi sebijik kete idaman mcm nie..
                           hahaha hebat tak??gerek seyh!!!

4 comments:

Anonymous said...

insyaAllah dapat kot t syg..(papa)akan usaha nanti make up baby kite ni

ファティンの Fatin Hamizah said...

yey thanks honey

ファティンの Fatin Hamizah said...

baru beli bulu2 letak depan board..hahaha :P

ファティンの Fatin Hamizah said...

miss my papa