Thursday, April 7, 2011

Aduhai Fitness First

    
    Semalam aku g Fitness First kat Aeon Jaya Jusco Bukit Tinggi untuk dengar taklimat mengenai perkhidmatan di Fitness First oleh consultan aku Mr. Manesh..tapi disebabkan beliau bz, aku dilayan oleh consultan lain which is aku x ingat nama dia ape..

   Mase first aku smpai kt Fitness First dgn kakak aku Maisarah, aku tgk ramai gle owg..mase tue la ade seorang consultan  lelaki dtg kt aku dan ajak aku duk kat meja utk bg penerangan..Dia suh aku isi satu form mengenai diri aku dan tabiat bersenam aku..Mase aku tgh isi tue, aku tgk2x jugak kt people2x yg ngah work out kt gym tue..kebanyakkannya sume ble aku pandang, sume akan senyum dgn cewitnye kt aku..amboiiii sume frenly2x ek..maybe de all da mcm satu family..

                                       kakak aku, Maisarah

   Pas abis aku isi borang, consultan tue bg keterangan ttg perkhidmatan yg ade kt ctu..aku dgr n juz jwb "emm2x" jela sbb xde ape yg blh aku tanye sbb sume dia da bg penerangan..pastu dia bg health check kt aku..timbang berat ape sume..mmg aku kena work out la babe..dia ckp aku kna kurangkn 20% lemak dlm badan aku..pastu dia bawak jln2x keliling gym..aku diberi peluang utk try kelengkapan2x kt ctu..mmg best la..baru seminit aku try, jantung da laju berdegup..itu baru seminit, kalo sejam xtaw la cmn..

   Lepas jalan2x tgk2x gym, aku duk balik kt meja td..then consultan tue tanye aku ttg berapa jumlah nilai anggaran yg aku bajet utk bayar dalam seminggu..aku pown tanye direct kt dia kalo sebulan berapa yg perlu aku bayar..pastu consultan tue tunjuk kt aku pamplet harga bayaran monthly member club Platinum termasuk cas2x yg ade..mak aihh RM200++ jgk bulanan dia..itu lom masuk ag bayaran pendaftaran..dekat RM550-- jgk..tapi disebabkan sekarang ade baucer diskaun sehingga 60%, so aku x perlu bayar sehingga harga RM500++..jumlah yg perlu aku bayar cuma RM260.00..so aku pown terus terang kt dia yg aku dh bincang ngn Manager dia, Mr Prabu yg aku gaji keesokkan harinya and aku xleh bayar arinie..pastu dia ckp okay dia akn reserve baucer diskaun utk aku..dia ckp baucer tue ade 3 keping je lg..so aku mmg bnasib baik..

                First Club Fitness First members Platinum

   Masalah aku sekarang..aku ngah bluurr samaada nak join ahli platinum tue ke x..aku mmg kena work out even aku xnk bersenam sbb lemak2x kt bdn aku nie mmg da melampau byknye..huhuhu..Pagi nie aku call papa tanye boleh x kalo aku nk join..Papa juz ckp kalo sempat nk bayar bulanan dia, so join jela..dgr je kata2x papa tue aku jd lg serabut..nie motivate ke perli nih..hihihi..so kite tgk jela aku join ke x Fitness First nie ek..

1 comment:

Anonymous said...

So how?u go or not?